UAB „A. Karalius ir Ko“

TECHNINIO APTARNAVIMO IR REMONTO PASLAUGŲ TEIKIMO BENDROSIOS SĄLYGOS ĮMONĖMS

Galioja nuo 2025-12-13

1. Taikymas ir sąvokos

1.1. Šios bendrosios sąlygos (toliau – Sąlygos) taikomos, kai UAB „A. Karalius ir Ko“ (toliau – Vykdytojas arba Autoservisas) teikia kelių transporto priemonių techninės priežiūros, remonto, techninės pagalbos ir susijusias paslaugas bei parduoda atsargines dalis, agregatus ir medžiagas juridiniams asmenims ir kitoms organizacijoms (toliau – Užsakovas).

1.2. Sąlygos yra neatskiriama visų tarp Vykdytojo ir Užsakovo sudaromų sutarčių, užsakymo paraiškų, pasiūlymų, darbų užsakymų ir kitų susitarimų (toliau – Sutartis) dalis, jeigu Sutartyje aiškiai nenurodyta kitaip.

1.3. Naudojamos sąvokos:

· Transporto priemonė (TP) – Užsakovo pateikta motorinė transporto priemonė ir/ar priekaba.

· Darbai / Paslaugos – TP techninė priežiūra, remontas, diagnostika, techninė pagalba, ratų montavimas ir balansavimas, kitos autoserviso paslaugos bei su tuo susiję darbai.

· Prekės – atsarginės dalys, detalės, agregatai, padangos, ratlankiai, eksploatacinės medžiagos ir kt., kurias TP remontui ar atskirai parduoda Vykdytojas.

· Specialioji dalis – konkreti Sutartis, pasiūlymas, užsakymo paraiška ar kitas dokumentas, kuriame nurodomos individualios sąlygos: darbų apimtis, kainos, terminai, apmokėjimo tvarka ir kt.

1.4. Jei Specialiojoje dalyje nustatytos sąlygos prieštarauja šioms Sąlygoms, viršenybę turi Specialioji dalis, tiek kiek joje aiškiai susitarta kitaip.

2. Sutarties objektas

2.1. Vykdytojas įsipareigoja pagal Užsakovo užsakymus atlikti Užsakovo TP techninę priežiūrą ir remontą, panaudodamas tam reikalingas Prekes, o Užsakovas – apmokėti už tinkamai ir laiku suteiktas Paslaugas ir pateiktas Prekes Sutartyje nustatyta tvarka.

2.2. Šios Sąlygos taip pat reglamentuoja šalių santykius, kai Vykdytojas už atlygį parduoda Prekes Užsakovui be remonto darbų (pirkimo–pardavimo santykiai). 2.3. Vykdytojas turi teisę vykdant Darbus pasitelkti subrangovus ir kitus paslaugų teikėjus, išlikdamas atsakingas Užsakovui už jų veiksmus kaip už savo.

3. Užsakymų pateikimas ir vykdymas

3.1. Konkretūs užsakymai Paslaugoms ir Prekėms teikiami:

· pasirašant Vykdytojo užsakymo paraišką; ir/ar

· elektroniniu paštu, telefonu ar kitais rašytiniais (elektroniniais) kanalais, kuriuos šalys naudoja bendradarbiaudamos.

3.2. Užsakymas laikomas patvirtintu, kai:

· pasirašoma užsakymo paraiška; ir/ar

· Užsakovas raštu ar el. paštu patvirtina Vykdytojo pasiūlymą / sąmatą; ir/ar

· Vykdytojas pradeda vykdyti darbus, apie tai informavęs Užsakovą.

3.3. Užsakovas privalo pateikti visą informaciją, reikalingą darbams atlikti (TP duomenis, pageidaujamus darbus, ankstesnių gedimų ir remonto informaciją ir pan.) bei perduoti TP, raktus ir dokumentus, jei jų reikia.

3.4. Užsakovas prieš perduodamas TP įsipareigoja išimti iš TP visus asmeninius ir/ar ypatingos vertės daiktus arba aiškiai juos išvardyti TP priėmimo–perdavimo dokumente.

3.5. Vykdytojas turi teisę naudoti Užsakovo TP tiek, kiek būtina Paslaugoms suteikti (parkavimas, perstatymas teritorijoje, bandomasis važiavimas miesto ir užmiesčio keliais ir pan.).

4. Darbų atlikimas, papildomi darbai ir terminai

4.1. Darbai atliekami vadovaujantis:

· Sutarties ir šių Sąlygų nuostatomis;

· Vykdytojo vidaus darbo taisyklėmis;

· TP gamintojų reikalavimais;

· LST 1438 standarto ir kitų privalomų reikalavimų nuostatomis;

· galiojančiais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

4.2. Darbų atlikimo terminas ir (ar) preliminari trukmė nurodomi Specialiojoje dalyje arba užsakymo paraiškoje.

4.3. Jei remonto metu paaiškėja papildomi gedimai, kurių nebuvo galima numatyti užsakymo metu, ar pasikeičia darbų apimtis, Vykdytojas informuoja Užsakovą. Papildomi darbai, jų apimtis, terminai ir kaina derinami el. paštu ar telefonu su Užsakovo įgaliotu asmeniu.

4.4. Vykdytojas, informavęs Užsakovą, turi teisę pratęsti darbų atlikimo terminą, jei:

· dėl papildomų darbų padidėja darbų apimtis;

· laiku negali būti gautos reikalingos dalys ar medžiagos;

· darbų atlikimą apsunkina ar padaro laikinai neįmanomą force majeure aplinkybės;

· Užsakovas laiku nepateikia reikalaujamų duomenų.

4.5. Apie darbų pabaigą Vykdytojas informuoja Užsakovą telefonu ar el. paštu. Užsakovas įsipareigoja per Specialiojoje dalyje nurodytą terminą (jei nenurodyta – per 2–3 darbo dienas) atvykti atsiimti TP ir pasirašyti priėmimo dokumentus.

5. Kainos, apmokėjimas ir kredito limitas

5.1. Paslaugų ir Prekių kainos nustatomos pagal:

· Vykdytojo galiojantį kainoraštį; ir/ar

· individualius pasiūlymus bei sutartis (Specialiąsias dalis).

5.2. TP valstybinis numeris, atlikti darbai, suteiktos Paslaugos, panaudotos ar parduotos Prekės, jų kiekiai ir kainos nurodomi Vykdytojo išrašomoje PVM sąskaitoje.

5.3. Mokėjimo terminas, kredito limitas (jeigu taikomas), individualios nuolaidos ir kitos atsiskaitymo sąlygos nustatomos Specialiojoje dalyje arba atskirame susitarime.

5.4. Jei Užsakovo įsiskolinimas viršija sutartą kredito limitą ar pradelstų mokėjimų sumą, Vykdytojas turi teisę:

· sustabdyti naujų užsakymų vykdymą;

· nesuteikti TP/Prekių iki tol, kol įsiskolinimas bus padengtas arba atnaujintas susitarimas dėl kredito limito.

5.5. Vykdytojas turi teisę per Sutarties galiojimo laiką koreguoti kainininką ir Paslaugų kainas, apie tai iš anksto raštu informavęs Užsakovą (pvz., prieš 30 kalendorinių dienų) ir vadovaudamasis protingumo bei sąžiningumo principais (galima indeksacija pagal vartotojų kainų indeksą ir pan.). Konkreti tvarka gali būti nustatyta Specialiojoje dalyje.

5.6. Pavėlavus atsiskaityti, Užsakovas privalo mokėti delspinigius nuo nesumokėtos sumos už kiekvieną pavėluotą dieną tokiu dydžiu, koks numatytas Specialiojoje dalyje ar PVM sąskaitoje faktūroje.

6. Detalės, dalys ir medžiagos

6.1. Detales, dalis ir medžiagas TP remontui pateikia Vykdytojas, tačiau Užsakovas turi teisę savo nuožiūra pateikti savo Prekes, jei Vykdytojas tam pritaria.

6.2. Už Vykdytojo tiekiamų Prekių kokybę atsako Vykdytojas, laikydamasis tiekėjų/gamintojų garantijos sąlygų.

6.3. Vykdytojas neatsako už Užsakovo pateiktų detalių, dalių ir medžiagų kokybę ir jų trūkumus, taip pat už gedimus, atsiradusius dėl šių detalių netinkamumo ar gaminių garantijos praradimo, jeigu teisės aktuose nenustatyta kitaip.

6.4. Užsakovui pageidaujant, senos nuimtos dalys grąžinamos Užsakovui; kitu atveju jos utilizuojamos Vykdytojo nuožiūra teisės aktų nustatyta tvarka.

7. Darbų ir prekių priėmimas

7.1. Atlikti darbai, suteiktos Paslaugos ir parduotos Prekės perduodamos Užsakovui:

· pasirašant priėmimo–perdavimo aktą; ir/ar

· Užsakovui gavus PVM sąskaitą faktūrą.

7.2. Priėmimo metu Užsakovas privalo apžiūrėti TP ir nedelsdamas užfiksuoti akivaizdžius trūkumus ar pastabas ant priėmimo dokumento. Vėliau pastebėti paslėpti trūkumai nagrinėjami garantijos tvarka.

7.3. Jei Užsakovas be pateisinamos priežasties per sutartą terminą nepriima darbų ar neatvyksta atsiimti TP, Vykdytojas turi teisę:

· laikyti darbus priimtais pasibaigus terminui;

· skaičiuoti automobilio saugojimo mokestį pagal galiojantį kainininką.

8. Garantijos ir skundai

8.1. Vykdytojas įsipareigoja Darbus atlikti kokybiškai, vadovaudamasis TP gamintojo reikalavimais, standartais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais.

8.2. Vykdytojo suteiktų Paslaugų ir jo tiekiamų Prekių garantijos sąlygos (jei taikomos) nurodomos Specialiojoje dalyje, užsakymo paraiškoje, PVM sąskaitoje faktūroje ar atskiruose dokumentuose.

8.3. Visais atvejais garantiniai terminai, jei tokie suteikiami, negali būti trumpesni, nei numato privalomi Lietuvos Respublikos teisės aktai.

8.4. Garantija netaikoma:

· dalių, detalių ir medžiagų natūraliam susidėvėjimui;

· gedimams, atsiradusiems dėl netinkamo TP naudojimo ar priežiūros, gamintojo nurodymų nesilaikymo;

· gedimams, atsiradusiems dėl trečiųjų asmenų atliktų darbų po Vykdytojo remonto;

· gedimams, atsiradusiems dėl eismo įvykių, stichinių nelaimių, gaisro, cheminio ar elektrinio poveikio ir pan.

8.5. Apie defektus, paaiškėjusius garantiniu laikotarpiu, Užsakovas privalo nedelsdamas informuoti Vykdytoją ir pateikti TP apžiūrai. Vykdytojas turi teisę patikrinti TP ir montavimo kokybę prieš priimdamas sprendimą dėl garantijos taikymo.

8.6. Vykdytojas į Užsakovo skundus ir pretenzijas dėl darbų kokybės ar Prekių trūkumų atsako per protingą terminą, paprastai ne ilgesnį nei 10 darbo dienų, pateikdamas motyvuotą atsakymą ir (ar) pasiūlymą pašalinti trūkumus.

9. Šalių atsakomybė ir jos ribojimas

9.1. Kiekviena šalis atsako už Sutarties nevykdymą ar netinkamą vykdymą ir privalo atlyginti kitai šaliai jos tiesioginius nuostolius, atsiradusius dėl tokio pažeidimo.

9.2. Vykdytojas neatsako už netiesioginius nuostolius, įskaitant, bet neapsiribojant, prarastą pelną, gamybos prastovas, negautas pajamas ar trečiųjų asmenų reikalavimus, išskyrus atvejus, kai tokia atsakomybė aiškiai numatyta įstatymuose.

9.3. Vykdytojas neatsako už TP viduje paliktų, priėmimo dokumentuose neaprašytų daiktų praradimą ar sugadinimą.

9.4. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės už Sutarties nevykdymą, jei tai įvyko dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, nustatytų Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

10. Konfidencialumas

10.1. Šalys įsipareigoja neatskleisti tretiesiems asmenims konfidencialios informacijos (komercinės, finansinės, techninės ir kt.), su kuria buvo supažindintos vykdydamos Sutartį, išskyrus atvejus, kai ši informacija vieša ar jos atskleidimą numato teisės aktai.

11. Asmens duomenų tvarkymas

11.1. Vykdytojas tvarko Užsakovo atstovų ir kitų fizinių asmenų duomenis (vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys ir kt.) Sutarties sudarymo ir vykdymo, teisinių pareigų vykdymo ir teisėtų interesų užtikrinimo tikslais.

11.2. Duomenys tvarkomi laikantis BDAR ir kitų duomenų apsaugos teisės aktų. Daugiau informacijos apie duomenų tvarkymą pateikiama Vykdytojo privatumo politikoje www.karaliusirko.lt/privatumo-politika.

12. Pranešimai

12.1. Visi šalių pranešimai, susiję su Sutartimi, teikiami raštu ar elektroniniu paštu nurodytais kontaktais.

12.2. Pranešimas, išsiųstas elektroniniu paštu iki darbo dienos 15:00 val., laikomas gautu tą pačią darbo dieną, kitu atveju – kitą darbo dieną. Pranešimas, išsiųstas registruotu paštu, laikomas gautu po 5 darbo dienų nuo jo išsiuntimo.

12.3. Šalis, pakeitusi savo rekvizitus (pavadinimą, adresą, kontaktus, banko sąskaitą ir kt.), privalo apie tai per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, informuoti kitą šalį; kitaip pranešimai, siųsti paskutiniais žinomais rekvizitais, laikomi tinkamai įteiktais.

13. Sutarties galiojimas, keitimas ir nutraukimas

13.1. Konkrečios Sutartys galioja terminą, nurodytą Specialiojoje dalyje. Iki Sutarties pabaigos šalys privalo tinkamai įvykdyti visus iki pabaigos atsiradusius įsipareigojimus.

13.2. Bet kuri šalis turi teisę nutraukti ilgalaikę Sutartį apie tai įspėjusi kitą šalį raštu prieš Specialiojoje dalyje nurodytą terminą (pvz., prieš 30 kalendorinių dienų), jei nenustatyta kitaip.

13.3. Šalis turi teisę nedelsdama nutraukti Sutartį, jei kita šalis esmingai pažeidžia Sutartį ir per pagrįstą terminą nepašalina pažeidimo, taip pat kitais įstatymuose numatytais atvejais.

14. Taikoma teisė ir ginčų sprendimas

14.1. Šioms Sąlygoms ir visoms Sutartims taikoma ir jos aiškinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teise.

14.2. Šalys siekia visus ginčus spręsti derybomis. Jei per 30 dienų ginčo išspręsti nepavyksta, jis galutinai sprendžiamas Lietuvos Respublikos teismuose pagal Vykdytojo buveinės vietą, jei Specialiojoje dalyje nenustatyta kitaip.