UAB „A. Karalius ir Ko“
TECHNINIO APTARNAVIMO IR REMONTO PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS
1. Bendrosios nuostatos
1.1. Šios taisyklės nustato tvarką ir sąlygas, kuriomis UAB „A. Karalius ir Ko“ (toliau – Autoservisas) teikia kelių transporto priemonių techninės priežiūros, remonto, techninės pagalbos ir susijusias paslaugas, parduoda atsargines dalis, agregatus ir medžiagas (toliau – Paslaugos ir Prekės) fiziniams ir juridiniams asmenims (toliau – Klientas).
1.2. Paslaugos teikiamos vadovaujantis:
Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (rangos, vartojimo rangos ir pirkimo–pardavimo santykius reglamentuojančiomis nuostatomis);
Lietuvos Respublikos susisiekimo ir aplinkos ministrų 2024-04-13 įsakymu Nr. 3-183/D1-110 patvirtintu Transporto priemonių techninės priežiūros, remonto, techninės pagalbos ir perdirbimo paslaugų teikimo tvarkos ir aplinkos apsaugos reikalavimų aprašu;
nacionaliniu standartu LST 1438:2024 „Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninė priežiūra ir remontas. Paslaugoms keliami reikalavimai“;
Vartotojų teisių apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, kai Klientas yra vartotojas, ir kitais privalomais teisės aktais.
1.3. Šios taisyklės taikomos, kai tarp Autoserviso ir Kliento sudaroma:
užsakymo paraiška–sutartis,
atskira rašytinė sutartis,
arba Paslaugos užsakomos ir suteikiamos kitais rašytinį susitarimą patvirtinančiais būdais (pvz., elektroninėmis priemonėmis).
1.4. Jei individualioje sutartyje ar užsakymo paraiškoje nustatytos sąlygos prieštarauja šioms taisyklėms, taikomos individualios sutarties/užsakymo sąlygos tiek, kiek jos neprieštarauja imperatyvioms teisės aktų normoms.
2. Sąvokos
2.1. Transporto priemonė (TP) – Kliento autoservisui pateikta motorinė transporto priemonė ar priekaba.
2.2. Užsakymo paraiška – rašytinis dokumentas (forma), kuriame nurodoma, kokios Paslaugos užsakomos, koks darbų atlikimo terminas, preliminari kaina, kokios atsarginės dalys naudojamos ir kokios garantijos sąlygos.
2.3. Sutartis – bendras užsakymo paraiškos, priėmimo–perdavimo akto, šių taisyklių ir kitų šalių susitarimų visuma.
3. Užsakymo paraiška ir sutarties sudarymas
3.1. Techninės priežiūros ir remonto darbai pradedami sudarius rašytinę užsakymo paraišką dviem egzemplioriais – vieną pasilieka Autoservisas, kitą – Klientas. Paraišką prieš pradedant darbus pasirašo abi šalys.
3.2. Užsakymo paraiškoje turi būti nurodyta bent:
Kliento ir Autoserviso rekvizitai ir kontaktai;
TP duomenys (valst. Nr., VIN, modelis, metai ir kt.);
Kliento nusiskundimai, pageidaujamos Paslaugos;
planuojami konkretūs darbai;
darbų atlikimo terminas;
preliminari darbų ir Prekių kaina;
naudojamų atsarginių dalių pobūdis (naujos, naudotos, originalios, neoriginalios);
kiti Paslaugos teikimui svarbūs duomenys.
3.3. TP priėmimas ir grąžinimas įforminamas priėmimo–perdavimo aktu arba užsakymo paraiškoje integruota atskira priėmimo–perdavimo dalimi.
3.4. TP priėmimo metu Autoservisas ir Klientas užfiksuoja matomus TP pažeidimus, komplektiškumą, matomus trūkumus ir kitą reikšmingą informaciją.
3.5. Papildomi darbai, paaiškėję remonto metu, gali būti atliekami tik gavus Kliento sutikimą. Sutikimas gali būti duodamas raštu, elektroninėmis priemonėmis ar telefonu, o susitarimas fiksuojamas papildomame užsakymo paraiškos įraše.
4. Paslaugų atlikimas
4.1. Autoservisas Paslaugas atlieka laikydamasis TP gamintojų nurodymų, aukščiau paminėtų norminių dokumentų ir geros profesinės praktikos reikalavimų.
4.2. Autoservisas turi teisę naudoti TP tiek, kiek būtina remonto ir diagnostikos tikslais (parkavimas, perstatymas, bandomasis važiavimas ir pan.).
4.3. Jei dėl ne nuo Autoserviso valios priklausančių aplinkybių (detalių tiekimo sutrikimai, papildomi paaiškėję gedimai, force majeure ir pan.) Paslaugų atlikimo terminas negali būti išlaikytas, Autoservisas informuoja Klientą ir su juo suderina naują terminą.
4.4. Apie Paslaugų užbaigimą Autoservisas informuoja Klientą nurodytais kontaktais. Klientas įsipareigoja per protingą terminą (paprastai per 2–3 darbo dienas) atsiimti TP ir apmokėti už suteiktas Paslaugas.
4.5. Neatsiėmimas laiku. Jei Vartotojas be svarbios priežasties per sutartą terminą, nors apie darbų pabaigą buvo informuotas nurodytais kontaktais, neatsiima transporto priemonės:
(a) laikoma, kad paslaugos priimtos be akivaizdžių darbų trūkumų; tai neriboja Vartotojo teisės reikšti pretenzijas dėl vėliau paaiškėjusių paslėptų trūkumų;
(b) nuo kitos dienos Autoservisas turi teisę taikyti transporto priemonės saugojimo mokestį pagal galiojantį kainininką.
5. Kainos ir atsiskaitymo tvarka
5.1. Paslaugų ir Prekių kainos nustatomos pagal Autoserviso galiojantį kainininką, pateikiamą serviso patalpose ir (ar) interneto svetainėje, ir/ar pagal individualius šalių susitarimus.
5.2. Kiekvienai TP yra išrašoma PVM sąskaita faktūra ar kitas apskaitos dokumentas, kuriame nurodomi:
atlikti darbai ir suteiktos Paslaugos;
panaudotos Prekės, jų kiekis ir kaina;
bendra suma ir PVM (jei taikoma);
TP valstybinis numeris.
5.3. Atsiskaitymo būdai (grynais, banko kortele, pavedimu, atidėtas apmokėjimas ir pan.) ir terminai nurodomi PVM sąskaitoje faktūroje ir/ar individualioje sutartyje.
5.4. Pavėluoto atsiskaitymo atveju Klientas gali būti įpareigotas mokėti delspinigius, kurių dydis nustatomas individualioje sutartyje, PVM sąskaitoje faktūroje ar kainininke, nepažeidžiant privalomų teisės aktų.
6. Detalės, dalys ir medžiagos
6.1. TP remontui naudojamos:
Autoserviso tiekiamos Prekės;
arba Kliento pateiktos detalės, dalys ir medžiagos (jei Autoservisas sutinka jas naudoti).
6.2. Už Autoserviso tiekiamų Prekių kokybę ir atitiktį reikalavimams atsako Autoservisas, vadovaudamasis gamintojų rekomendacijomis ir taikytinais teisės aktais.
6.3. Autoservisas neatsako už Kliento pateiktų detalių, dalių ir medžiagų kokybę ir jų trūkumus, taip pat gedimus, atsiradusius dėl tokių detalių, dalių ar medžiagų netinkamumo, išskyrus įstatymų numatytas išimtis.
6.4. TP priėmimo metu Klientui suteikiama galimybė pasirinkti tarp naujų, naudotų, originalių ar neoriginalių dalių, jeigu tokios alternatyvos yra, ir šis pasirinkimas fiksuojamas užsakymo paraiškoje.
6.5. Klientui, pageidaujančiam, senos nuimtos dalys gali būti grąžinamos arba, Klientui sutikus, utilizuojamos Autoserviso lėšomis.
7. Paslaugų kokybė ir garantijos
7.1. Autoservisas įsipareigoja Paslaugas atlikti kokybiškai, laikantis TP gamintojų reikalavimų ir LST 1438:2024 standarto.
7.2. Autoserviso suteiktoms Paslaugoms ir tiekiamoms Prekėms taikomas garantinis terminas:
bendras darbų ir Autoserviso pateiktų dalių garantijos terminas – ne trumpesnis kaip 6 mėnesiai, nebent teisės aktai ar gamintojo garantija numato ilgesnį terminą;
konkretesni terminai atskiriems mazgams gali būti nustatyti pagal gamintojo nurodytą ridą ar laikotarpį ir nurodomi užsakymo paraiškoje ar sąskaitoje faktūroje.
7.3. Garantija netaikoma:
natūraliam eksploatacinių medžiagų ir detalių susidėvėjimui;
TP gedimams, atsiradusiems dėl Kliento netinkamo naudojimo ar priežiūros, gamintojo nurodymų nesilaikymo;
gedimams, atsiradusiems dėl trečiųjų asmenų atliktų remonto darbų po Autoserviso remonto;
TP apgadinimams dėl eismo įvykių, stichinių nelaimių, gaisro, cheminio ar elektrinio poveikio ir pan.
7.4. Klientas įsipareigoja apie pastebėtus trūkumus per garantinį laikotarpį nedelsdamas informuoti Autoservisą ir pateikti TP patikrinimui. Autoservisas turi teisę pats apžiūrėti TP ir įvertinti gedimo priežastis.
7.5. Garantinių trūkumų nustatymo ir reikalavimų pareiškimo terminai negali būti trumpesni nei nustatyta Civilinio kodekso 6.666 ir 6.667 straipsniuose (darbų trūkumai turi būti nustatyti ne vėliau kaip per 2 metus nuo darbų perdavimo, reikalavimams dėl trūkumų taikomas 1 metų ieškinio senaties terminas).
7.6. Sutartyje nustatyta komercinė garantija neriboja Kliento įstatyminių teisių reikšti reikalavimus dėl Paslaugų ir (ar) Prekių trūkumų teisės aktuose nustatytais terminais.
8. Kliento pareigos
8.1. Klientas privalo:
pateikti teisingą informaciją apie TP būklę, matomus trūkumus, ankstesnius remontus;
nurodyti galiojančius kontaktinius duomenis;
prieš palikdamas TP Autoservise, išimti iš TP asmeninius daiktus arba aiškiai juos išvardyti;
laiku atsiimti TP ir atsiskaityti už paslaugas;
laikytis Autoserviso nurodymų dėl TP eksploatacijos po remonto.
9. Autoserviso atsakomybė
9.1. Autoservisas atsako už Paslaugų kokybės neatitikimus ir Prekių trūkumus teisės aktų nustatyta apimtimi ir tvarka.
9.2. Autoservisas neatsako už Kliento TP paliktų neaprašytų asmeninių daiktų praradimą ar sugadinimą, jeigu jie nebuvo išvardyti priėmimo–perdavimo akte.
9.3. Autoservisas neatsako už netiesioginius nuostolius (prarastą pelną, negautas pajamas ir pan.), išskyrus atvejus, kai tokia atsakomybė numatyta imperatyviose teisės normose.
10. Pretenzijos ir ginčų sprendimas
10.1. Klientas, pastebėjęs Paslaugų trūkumus ar Prekių defektus, privalo:
nedelsdamas kreiptis į Autoservisą žodžiu ar raštu;
pateikti TP bei dokumentus (užsakymo paraišką, sąskaitą faktūrą, kitus įrodymus).
10.2. Autoservisas įsipareigoja nemokamai išnagrinėti Kliento kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo kreipimosi gavimo dienos pateikti Klientui motyvuotą atsakymą.
10.3. Jeigu Autoservisas Kliento reikalavimų netenkina, juos tenkina iš dalies arba per 14 dienų nepateikia atsakymo, Klientas (jei yra vartotojas) turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Informacija apie kreipimosi tvarką skelbiama vvtat.lt.
10.4. Ginčai, kurių nepavyksta išspręsti taikiai ar VVTAT, nagrinėjami Lietuvos Respublikos teismuose pagal įstatymų nustatytą jurisdikciją.
11. Asmens duomenų tvarkymas
11.1. Autoservisas tvarko Kliento ir TP duomenis (vardą, pavardę / pavadinimą, kontaktinius duomenis, TP identifikacinius duomenis, suteiktų Paslaugų ir Prekių informaciją ir kt.) siekdamas:
sudaryti ir vykdyti sutartis su Klientais;
vykdyti teisines prievoles (apskaita, garantijos, vartotojų teisių gynimas ir pan.);
užtikrinti Paslaugų kokybę ir savo teisėtų interesų apsaugą.
11.2. Asmens duomenys tvarkomi laikantis BDAR ir kitų taikytinų duomenų apsaugos teisės aktų. Daugiau informacijos apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama Autoserviso privatumo politikoje, skelbiamoje interneto svetainėje https://www.karaliusirko.lt/privatumo-politika.
12. Baigiamosios nuostatos
12.1. Šios taisyklės yra neatskiriama Autoserviso ir Kliento sudaromų sutarčių, užsakymo paraiškų ir kitų susitarimų dalis.
12.2. Taisyklės gali būti vienpusiškai keičiamos Autoserviso, paskelbiant naują jų redakciją interneto svetainėje www.karaliusirko.lt. Nauja redakcija taikoma Paslaugoms, užsakytoms po jos paskelbimo dienos.
12.3. Jei kuri nors šių taisyklių nuostata pripažįstama negaliojančia, tai neturi įtakos likusių nuostatų galiojimui; vietoje negaliojančios nuostatos taikomos imperatyvios teisės aktų nuostatos.
